اهداف، شاخص ها و گزارشات فرآیند دعوت از کارشناسان خارجی
اهداف فرایند:
- رعایت 99 درصد استانداردهای مربوط به مدیریت امور بین الملل
- کسب 90 درصد رضایتِ ذینفعانِ مجموعه ی دانشگاه و کارشناس خارجی (ذینفعانِ مجموعه ی دانشگاه عبارتند از: واحد دعوت کننده، مدیریت حراست دانشگاه، مدیریت بودجه و پایش عملکرد و رئیس دانشگاه و ذینفعانِ خارج از دانشگاه شاملِ وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه می باشند).
شاخص های کلی:
1- میزان رعایت استانداردهایِ تدوین شده ی مدیریت امور بین الملل، توسط ذینفعان و مدیریت امور بین الملل
2- میزان رضایت ذینفعان
3- نسبت اهداف واصل شده به اهداف طراحی شده (اثربخشی)
4- نسبت منابع مصرف شده به استاندارد منابع (کارائی)*
شاخص های درون داد:
1- نسبت تعداد درخواست های دعوت واصله استاندارد به کل تعداد درخواست ها (به تفکیک واحد، کشور، موضوع دعوت)
2- نسبت تعداد گزارشات واصله استاندارد به کل گزارشات
شاخص های پروسه:
1- میزان رعایت استانداردهای تدوین شده (اجرائی و زمانی)
شاخص های برون داد:
1- نسبت تعداد مجوزهای صادر شده به تعداد درخواست ها
2- نسبت تعداد کارشناسان حضور یافته به دعوت شده
3- میزان مطابقت برنامه اجرا شده به برنامه تنظیم شده
4- نسبت اعتبار هزینه شده به هزینه پیش بینی شده
5- میزان تحقق اهداف محقق شده به اهداف پیش بینی شده
6- تعداد اهداف دارای برنامه اجرائی برای تحقق آنها پس از اتمام حضور کارشناس خارجی در دانشگاه
7- نسبت تعداد ویزاهای صادر شده به ویزاهای درخواست شده
8- متوسط فاصله زمانی ویزای درخواستی به صدور ویزا
9- متوسط فاصله زمانی ویزای درخواست شده به زمان حضور کارشناس خارجی در دانشگاه
10- میزان اعتبار تخصیص داده شده
11- نسبت اهداف دارای برنامه اجرایی به کل اهداف
گزارشات
گزارشاتِ توصیفی - تحلیلی سالانه (براساس نمودارهای گردش کار اجرائی و کارشناسی و شاخص های فوق)
* فعلا طراحیِ فرمت محاسبه ی عملی کارائی به عنوان نخستین گامِ دسترسی به کارائی جزء فعالیت های مدیریت در سال جاری می باشد.